Välkommen! Till min ostblogg.

Denna blogg innehåller nu över 45 ostar, främst från Frankrike.

Har även en mat&vinblogg och en reseblogg med Frankrike & Portugal, som vi nu vistats i över 100 veckor. (Egna bloggar; till höger)

fredag 22 oktober 2010

Ostdiskar i Frankrike

Ifall någon funderar att jag snart "blir slut på ostar", så tänkte jag visa några bilder från en ostdisk i en hyggligt välsorterad affär i Frankrike.
Notera att detta då är bara den del, där man lagt butikspaketerade och några lokala ostar. Sen har man ju ca 3 ggr längre hyllor med alla fördigpaketerade och mindre ostar.
Bilderna är klickbara, men jag lovar att vid senare tillfälle lägga till från en annan affär och då med mer pixlar.
Så som ni förstår så tar det "några veckor" innan jag gått igenom vad de har.


Fortsättning högerut på föregående. I mitten nere lite getostar :)
Här en den mögelostar.

Några Brieostar till höger.

Och så småningom övergår ostdisken i kycklingdisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar